„Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców”, odcinki specjalne na rajdach samochodowych są pełne zakrętów od szerokich patelni, na których można lecieć bokiem po ciasne i techniczne sekcje. 
Właśnie dzięki tej różnorodności, prędkości, adrenaliny i rywalizacji tak kochamy sporty motorowe.

Kilkanaście lat temu w Czechach powstała dziesięć razy mniejsza wersja tej dyscypliny, czyli rajdy modeli zdalnie sterowanych
Od tamtego czasu dziedzina bardzo dynamicznie się rozwija nie tylko w Europie ale i np. w Stanach, a także Japonii.
Od tamtego czasu dziedzina bardzo dynamicznie się rozwija nie tylko w Europie ale i np. w Stanach, a także Japonii.

W Polsce działa obecnie 4 lig, Śląska Liga Rajdowa RC, Dolnośląska Liga Rajdowa, Rajdowa Liga Mazowsza RC i Toruńska Liga Rajdowa modeli RC, która jest najstarsza.
Podczas Moto Show Bielsko-Biała odbędzie się Eliminacja Śląska Liga Rajdowa RC czyli 1 Kryterium MotoShow Bielsko-Biała 14-15.07.2018. Zawodnicy będą mieli do pokonania 10 odcinków specjalnych, na których będą musieli się zmierzyć z sobą, modelami i czasem
Podczas Moto Show Bielsko-Biała odbędzie się Eliminacja Śląska Liga Rajdowa RC czyli 1 Kryterium MotoShow Bielsko-Biała 14-15.07.2018. Zawodnicy będą mieli do pokonania 10 odcinków specjalnych, na których będą musieli się zmierzyć z sobą, modelami i czasem

Modele, którymi poruszają się zawodnicy ligi to zaawansowane samochody elektryczne w skali 1:10. Tak jak w prawdziwych rajdach największe znaczenie ma przyczepność a więc i tu mamy opony na różne nawierzchnie o różnych mieszankach, są modele opon posiadające aż różnych mieszanek twardości. Zawieszenie jest w pełni regulowane, a więc możemy regulować, zbieżność, kąt pochylenia kół, a także zwrotnicy, W dyferencjałach regulujemy poziom blokowania, a w amortyzatorach poza wymiennymi sprężynami możemy regulować odbicie i tłumienie. Wszystkie te ustawienia są korygowane w celu uzyskania jak największej przyczepności na odcinku. Większość silników na których poruszają się zawodnicy to bezszczotkowe, których regulatory można programować od siły startu przez siłę hamowania, po krzywe gazu. 

Zgodnie z regulaminami karoserie umieszczane na podwoziu muszą mieć swoją rajdową historię czyli wystartować przynajmniej w jednym rajdzie 1:1 natomiast malowanie jest dowolne. Większość karoserii jest licencjonowanych, a więc są odwzorowane w najmniejszych szczegółach. Na trasach Śląska Liga Rajdowa RC znajdziemy znane z obecnych czasów Lancery EVO czy Subaru Imprezy z różnych lat produkcji, można również znaleźć Fieste czy Polo WRC, a także starsze klasyki jak Lancia Delta Integralle HF, Toyote Celice GT4 czy Datsuna 240Z.